Kombination stegjärn/snösko?

• Trådstartare Anonym från gamla forumet
  • Start datum

Anonym från gamla forumet

Gäst
Jag har hört att någon tillverkare skulle ha ett stegjärn som gick att sätta i en snösko. Vet någon något om detta?

Grivel

Jag är helt säker på att det är Grivel som har byggt dem. Snöskon består av två plastbågar som man spänner ihop på varsin sida om stegjärnen. Förutom att man slipper packa två prylar blir snöskorna väldigt lättpackade... De fästs fram på stegjärnet och blir som ett par ledade plastskor av alpin typ. Minns inte om de har låg fästpunkt...

Jag har aldrig använt dem själv men förra säsongen fanns de tillgängliga i chamonix och enligt säljarna var de riktigt bra. Inget för seriös djupsnöklättring dock eftersom ytan inte är så stor.

Jag kan inte hitta dem på Grivels websajt så nu blir jag lite osäker .... Nån som har mer info?

/Niklas

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

hans_kauppila@agilent.com (Hasse)

Gäst
Här finns det en liten bild

Checka följande länk :

http://www.b-kaufmann.at/sport/produkte/neues/sport_neues.htm#violino

/
Hasse

erik

Gäst
black diamond +atlas summit 33bd

BD sabretooth och atlas summit 33bd är också kompatibla

Få Utsidans nyhetsbrev