Kokkörl av dryck-burk

seobserver:
Så hade jag tänkt försöka göra:
http://www.youtube.com/watch?v=cU77XQpjrdI


Hittade nån dag efter att jag frågat en artikel (i aftonbladet, så egentligen tror jag att det inte stämmer fast jag skriver det iaf) där deras reportar efter att ha ätit enbart konserverad mat ökat ämnet som nämndes sist i kroppen med 4000%procent!!!

En FDA studie visade att öl mm innehåller väldigt lite jänfört med burkmat då burkmaten har värmts för att döda botulism vilket gjort att ämnet läcker ut i maten, ölen är ju alltid "kall" så ämnet läcker inte, men när man lagar mat i burken så kommer det nog läcka då.

Jag tror att jag för tillfället ger upp detta, allt annat i mitt matlagningssystem är tillräckligt UL, kan ha en ordentlig kastrull.

Tack för alla bra svar!
 
alltså, anledningen till att halterna i urinen är så höga är ju just för att kroppen utsöndrar ämnet ganska omgående. Halten är ju normal igen efter någon dag. Känns som alla ämnen man kommer i kontakt med i samband med camping (=sällan) är rätt ofarliga om, det inte rör sig om saker som tungmetaller eller annat som anrikas i kroppen. Oroa dig mer för om du käkar matlåda på jobbet varje dag, om du funderar på bisfenol.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Colorblend Burk/flaska för att göra förslutningsbart fältkök av? Gör det själv 10
The Trooper Alu-teflon burk Gör det själv 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.