Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

Köpte vandringsstavar på Lidl...

Skinksås, ja vissa skall ju fläska på så det räcker och blir över :)
Edit
Försöker komma Ihåg rätt ordspråk.

Senast ändrad:
Vet inte om de säljs just nu då Lidl brukar ha olika teman varje vecka, men så här ser de ut, taget från Lidl´s tyska hemsida:

https://www.lidl.de/de/crivit-alumi...kingPageSize=36&searchTrackingOrigPageSize=36

Just dessa är tudelade - går sådana verkligen att fästa på en ryggsäck?

En avgörande detalj för mig är justeringsmekanismen, som jag inte kan identifiera på bilden. Tidigare har jag haft stavar med ngn form av expanderskruv (eller vad det nu kan heta) och därav har jag mest dåiga erfarenheter. Flick-lock ska det vara. Hur är det här?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Ser väl ok ut för det priset och när man läser omdömen så är det väl bara att handla.

Själv använder jag betydligt dyrare märkesstavar där jag också kan byta spetsar. Så dyra att jag utgår från att de skall hålla i 25 år (bara 15 år kvar;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips