Köpa tyg från USA

Är på gång att köpa en del tyg från http://www.thruhiker.com. De har en del trevliga, extremt lätta tyger. Jag hade tänkt mig silnylon för en hajkpresenning (tarp heter det visst numera) och lätt, andande nylon för ett täcke (quilt heter det visst numera), med Primaloft som isolering.
Har någon en aning om vad frakt, tull och liknande kan tänkas kosta för detta?
En annan fråga är naturligtvis om någon (lämpligen i Stockholmstrakten) har lust att haka på inköpet?

Jag har kollat upp det lite då jag är i färd med att köpa typ från ett land utanför EU.

Du kan gå in på tullverkets hemsida och få all information du behöver!

När det gäller tullkostnaden så är den ganska låg, några procent. Sen är det momsen och frakten som kostar, men det blir inga astronomiska summor. Tipset är dock att gå in på tullens hemsida. Dock kan man nog behöva ringa någon där och kolla upp den exakta koden som representerar det tyg du vill köpa. Där finns mängder med koder kan jag lova. Jag ska köpa en bomullsvariant och det fanns många olika typer att välja mellan!

Fredrik

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips