Är det någon som vet om man kan köpa torkade råvaror i lösvikt? Morötter, haricots verts, majs... Grönsaker och eventuellt kött för att kombinera kvällsmåltider till en fjällvandring.
Jag har sett en del i min vanliga Ica-butik. Men det kostar skjortan och är enligt min mening inte prisvärt.
Att torka grönsaker är mkt enkelt, att torka kött är inte svårt men kräver lite noggrannhet. Våga prova!
Jag har sett en del i min vanliga Ica-butik. Men det kostar skjortan och är enligt min mening inte prisvärt.
Att torka grönsaker är mkt enkelt, att torka kött är inte svårt men kräver lite noggrannhet. Våga prova!
Är det någon som vet om man kan köpa torkade råvaror i lösvikt? Morötter, haricots verts, majs... Grönsaker och eventuellt kött för att kombinera kvällsmåltider till en fjällvandring.
Är medveten om att det kan vara drygt att inte svara på TSs fråga utan tipsa om något annat men jag chansar. Jag köpte en tork på en second hand-affär för några veckor sen för 100 kronor. Igår torkade jag aubergine(skivad tunt) och vikten på en normalstor sådan blev 16 gram! Kommer definitivt utnyttja detta inför nästa vandring. Jag har även torkat ananas, mango, banan, melon och pumpa. Man kan ju tillaga grönsaker som man sen torkar så är man ett steg närmre färdig rätt. Det är kul och det blir skitbra. Hoppas jag kan ha inspirerat!
Hej! Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig inkomstkälla
för att täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå
av annonsblockering för Utsidan så stöd oss gärna genom att
teckna ett plusmedlemskap istället -
då kan du dölja alla annonser!