Köpa telispjäxor?

Hej hopp!
Dags för en pensionering av läderpjukkorna. Har kollat på butikerna i S-vall ,en har, men inte min storlek. Verkar inte finnas i Sverige alls, deras leverantör av Scarpa har inte heller min storlek (26).
Vill ha ett par T1 har testat ett par T2 och de är lite för trånga. Provade T1:eek:r i fjol men då var det för stort hål i plånboken.
Hjälp! Var finns det pjukkor i Sverige (eller utomlands) Bra i-netsidor önskas.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Umeå?

Har du kollat med Utebutiken här i Umeå? De säljer bla Cripsi-pjäxor. Såg också Scarpa men jag är osäker på vilka modeller.

Beg?

Varför inte titta efter ett par begade pjäxor? Finns massor med telispjux på blocket och freeride till bra priser, med lite tur hittar man ett par som är lite använda till en bråkdel av nypriset. Har själv köpt beg alpinpjäxor (bra att ha när det är blåis i backen) som knappt var använda till 1/3 av vad de kostade för 2 år sedan.

Beg!

Har inte hittat nåt på beg.marknaden som passar:( Har små men breda fötter, T2 har provats tanken gick till medeltida tortyrredskap efter ca 10 min! Har tagit hem ett par Crispi, ska se vad de går för *håller tummarna*

Bilagor

• z_Garmont-Excursion-2008-TH.jpg
    z_Garmont-Excursion-2008-TH.jpg
    111.2 KB · Visningar: 778

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips