Köpa tält

Går i tältköpartankar och det blir snart aktuellt att köpa, frågan är vilket jag skall välja.

Tältet kommer i huvudsak att användas mellan juni och september av 2-3 personer för ca. 5-8 dagars fiske- och vandringsturer i fjällen. Är inte beredd att betala vad ett HB kostar, så i dagens läge står det mellan ett JW Tundra III eller Halti Alfa.

Någon som har erfarenheter att dela med sig gällande JW Tundra III eller tält av samma typ i prisklassen runt 3000kr? Vad jag vet säljs inte Haltis produkter i Sverige.
http://www.halti.fi/index.cgi/detail/?prodgroup=tents&product=15&lang=eng&season=summer2003

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Jag köpte ett Helsport här för 3000:-

Hej !

I vintras köpte jag ett Helsport på denna butik i norge.
Jag köpte ett 4 mans tält Helsport Bygdin.
Ett lätt och bra 3 sässongs tält.
Helsport håller bra kvalite det är väl ganska så jämförbart med Hilleberg, jag hade tidigare ett HB Nallo 2 Gt.

http://www.jaktogfjellsport.no/

Lycka till !

rea

Köpte just ett trango 2 från mountain hardwear på rea. Fick 50% i rea på det. Så jag är nöjd. Verkar vara ett kanontält. Så jag tycker att du ska gå runt lite i utelivsbutiker och kolla efter reor och priser generellt. Samt inte vara orolig för att titta på utlänska märken. De har ofta hög kvalitet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips