Köpa tält i från/ i USA eller Kanada (Vilka märken ska man titta på?)

HEJ!

Har en god vän till mig som ska till Vancover I sommar. Så jag tänkte höra med er på forumet vilka tält märken man bör kolla på? (prisklassen 3-5000:)

2 p tält

Kanske kan vara en bra idé och söka reda på ett tält du vill ha och som du tror passar dina behov snarare än vad som är "billigt"..

Men black diamonds tält verkar fina och är oerhört mcyekt billigare i usa än här..

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Kanske kan vara en bra idé och söka reda på ett tält du vill ha och som du tror passar dina behov snarare än vad som är "billigt"..

Jo du har säkert helt rätt. Fast jag letar inte efter "billigt" utan det jag har råd med :/
Vet att jag har mkt kvar att lära mig innan jag ger mig av, men så är det ju ca 1-2 år tills jag ska börja resa. Men ok, några mer tält än black diamond som du kan rekommendera? (nämn då även gärna märken som går över mitt angivna pris)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips