Köpa och sälja begagnat säkert år 2022?

Jag prutar inte. Vare sig när jag säljer eller när jag köper.
Det skall vara rätt pris redan från början. Det spar tid.
De som försöker pruta har en annan kultur än jag har, Dom behöver jag inte handla med.
Jag säger inte att detta är rätt eller fel, det är bara så jag har växt upp.

En del människor gör sitt yttersta för att göra rätt för sig, andra anstränger sig för att inte göra rätt för sig.
Har man tur kan man avgöra vilken sorts människa man har att göra med.

/John
Jag är svensk och född i Sverige och jag har prutat hela mitt liv om jag inte tycker det är ett bra/rätt pris från början. Annars anser jag att man är riktigt dum och då kan man lika bra köpa nytt i butik. Jag har sparat/tjänat många härliga kronor på mitt prutande :)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag är svensk och född i Sverige och jag har prutat hela mitt liv om jag inte tycker det är ett bra/rätt pris från början. Annars anser jag att man är riktigt dum och då kan man lika bra köpa nytt i butik. Jag har sparat/tjänat många härliga kronor på mitt prutande :)
Jag prutar också.
Inte på allt och inte alltid, men ofta. Även på ICA. Köpte en åkgräsklippare för några år sedan som var deras utställningsex, prissatt till normalpris, fick 40% rabatt bara jag frågade.
Och jag blir inte sur om säljaren inte vill sänka priset, då köper jag ändå, ifall jag vill ha prylen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips