Köpa och sälja begagnat säkert år 2022?

Jag prutar inte. Vare sig när jag säljer eller när jag köper.
Det skall vara rätt pris redan från början. Det spar tid.
De som försöker pruta har en annan kultur än jag har, Dom behöver jag inte handla med.
Jag säger inte att detta är rätt eller fel, det är bara så jag har växt upp.

En del människor gör sitt yttersta för att göra rätt för sig, andra anstränger sig för att inte göra rätt för sig.
Har man tur kan man avgöra vilken sorts människa man har att göra med.

/John
Jag är svensk och född i Sverige och jag har prutat hela mitt liv om jag inte tycker det är ett bra/rätt pris från början. Annars anser jag att man är riktigt dum och då kan man lika bra köpa nytt i butik. Jag har sparat/tjänat många härliga kronor på mitt prutande :)

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Jag är svensk och född i Sverige och jag har prutat hela mitt liv om jag inte tycker det är ett bra/rätt pris från början. Annars anser jag att man är riktigt dum och då kan man lika bra köpa nytt i butik. Jag har sparat/tjänat många härliga kronor på mitt prutande :)
Jag prutar också.
Inte på allt och inte alltid, men ofta. Även på ICA. Köpte en åkgräsklippare för några år sedan som var deras utställningsex, prissatt till normalpris, fick 40% rabatt bara jag frågade.
Och jag blir inte sur om säljaren inte vill sänka priset, då köper jag ändå, ifall jag vill ha prylen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips