Köpa nytt "tälthelv*te" eller måste jag sy själv?

Jag såg bara det under nyheter och där var inget pris, men under produkter/shelters finns det mera information, gissade helt fel på priset...
Du får lägga upp lite bilder på dina modifieringar om du nu köper ett.

Självklart gör jag det när det blir klart. det där tältet är jag övertygad om nu att det kommer att funka förträffligt.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Det blev ett Hilleberg och lite till.

Jag lovade ju att uppdatera tråden och här kommer det:

Efter en hel del letande och diskuterande med folk-kollegor i "den gröna firman" har jag nu ett Hilleberg Keron/GT och för fältmässig förläggning under en gran vid fint väder ett sovsäcksöverdrag, enmanstältet eller som den också benämns, "Puppan".

Hillebergstältet är ju inte jättehögt men det funkar hyfsat bra, bättre än väntat faktiskt, och det är gott om plats till att laga mat i det också trots att halva bohaget är inrymt i förgården. Dörrkonstruktionen är helt outstanding allt jag tidigare haft och att resa det i kompakt mörker på en ö där det inte borde gå att tälta (såg jag dan efter) är inget som helst problem. Sen att det fått extra IR-dämpande beläggning är ju inte helt fel det heller, grönt är skönt.:)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips