Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Köpa nytt "tälthelv*te" eller måste jag sy själv?
- Trådstartare Teknikern
- Start datum
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Det blev ett Hilleberg och lite till.
Jag lovade ju att uppdatera tråden och här kommer det:
Efter en hel del letande och diskuterande med folk-kollegor i "den gröna firman" har jag nu ett Hilleberg Keron/GT och för fältmässig förläggning under en gran vid fint väder ett sovsäcksöverdrag, enmanstältet eller som den också benämns, "Puppan".
Hillebergstältet är ju inte jättehögt men det funkar hyfsat bra, bättre än väntat faktiskt, och det är gott om plats till att laga mat i det också trots att halva bohaget är inrymt i förgården. Dörrkonstruktionen är helt outstanding allt jag tidigare haft och att resa det i kompakt mörker på en ö där det inte borde gå att tälta (såg jag dan efter) är inget som helst problem. Sen att det fått extra IR-dämpande beläggning är ju inte helt fel det heller, grönt är skönt.
Jag lovade ju att uppdatera tråden och här kommer det:
Efter en hel del letande och diskuterande med folk-kollegor i "den gröna firman" har jag nu ett Hilleberg Keron/GT och för fältmässig förläggning under en gran vid fint väder ett sovsäcksöverdrag, enmanstältet eller som den också benämns, "Puppan".
Hillebergstältet är ju inte jättehögt men det funkar hyfsat bra, bättre än väntat faktiskt, och det är gott om plats till att laga mat i det också trots att halva bohaget är inrymt i förgården. Dörrkonstruktionen är helt outstanding allt jag tidigare haft och att resa det i kompakt mörker på en ö där det inte borde gå att tälta (såg jag dan efter) är inget som helst problem. Sen att det fått extra IR-dämpande beläggning är ju inte helt fel det heller, grönt är skönt.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg