Köpa mtb i Gävle/Sandviken?

Hej,

Jag skall snart flytta till Gävle eller Sandviken (har fått anställning på Sandvik) efter att ha bott i Göteborg i många år. Samtidigt har jag sedan någon tid känt att det blivit dags att ersätta min gamla mountain bike med en ny. Jag tvekar emellertid att köpa en cykel i Göteborg nu eftersom jag så snart ska flytta (och därmed inte kommer att kunna dra nytta av någon service eller hjälp med problem av en butik i Göteborg). Å andra sidan vet jag inte hur bra utbudet och LBS-kvaliteten är i min nya hemort.

Min fråga är därför, känner någon till några pålitliga/bra "local bike shops" i Gävle eller Sandviken?

Jag har funderat mest på att köpa en Kona eller Specialized, men skulle kunna tänka mig något annat märke så länge jag hittar något med bra prestanda/pris ratio som säljs i en pålitlig butik.

Tacksam för tips och andra svar,

Magnus

P.S. När jag ändå postar: Är det ur MTB-synpunkt bättre att bo i Gävle eller Sandviken? Sandviken ligger ju närmare Högbo bruk, men enligt funsportmountainbike så verkar det finnas stort utbud på stigar i närheten av Gävle.

Bikeshops och stigar.

Intersport både i Gävle och Sandviken har bra med hojar och många av dom som jobbar där tävlar själva på cykel och har bra koll.

Bor själv i Gävle och är ganska nöjd med det förutom att här saknas backar :-(, stigområden finns det annars en del att välja på.

Har lagt in en del områden med hojmarker på Kartan här på Utsidan under Uteguide.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.