Köpa kajak i grupp?

Inspirerad av tältköpargänget (http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=41916) kom jag att tänka på hur mycket rabatt man skulle få om man är 20-30 personer som köper kajak och ev. utrustning från samma ställe (20-30% ?). Om någon känner sig utvald att ta tag i ett sådant uppdrag så hör av er till mig (genom diskussionsforumet). Tyvärr hinner jag inte själv.

Jörgen B
 
rabatt

Kollade för skoj skull med kajakcenter i Grebbestad (www.kajakcenter.com). 10 kajaker som köps och hämtas hos dem skulle ge runt 15% i rabatt.

Jag frågade bara vad de kan ge för rabatt om man köper runt 10 kajaker utan att specifiera villka.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Jag ska förtydliga att jag EJ vill driva denna grupp, men att jag ev. är intresserad om det sker från rätt "företag" då de har rätt modeller för mig. Har även lite kontakter med dessa och kan ev. kolla lite bättre priser mm :)

Nämner inget företag, men många vet redan vilket det är.

// Jocke, många kayakish hemma
 
En fråga

Jörgen B; sa:
Om någon känner sig utvald att ta tag i ett sådant uppdrag så hör av er till mig (genom diskussionsforumet). Tyvärr hinner jag inte själv.
Jörgen B

Kommer du ha tid att paddla den kajak som någon annan skall förhandla sig till ett bättre pris på?

Mvh
Göran Sterning
(som för tillfället inte är behov av ytterligare kajak)
 
Nja...

gorans; sa:
Kommer du ha tid att paddla den kajak som någon annan skall förhandla sig till ett bättre pris på?

Mvh
Göran Sterning
(som för tillfället inte är behov av ytterligare kajak)


Nja..En till kan du nog alltid behöva Göran!!

Ett Tips..Köp en som är lite snabbare och lite ostadigare när det guppar :)

(Jag tror du är med men..på så sätt kan vi fortsätta att trängas både till havs och i kanalen..iallafall ett tag till..)

[Ändrat av Roberth 2007-03-14 kl 22:54]
 
Re: En fråga

gorans; sa:
Jörgen B; sa:
Om någon känner sig utvald att ta tag i ett sådant uppdrag så hör av er till mig (genom diskussionsforumet). Tyvärr hinner jag inte själv.
Jörgen B

Kommer du ha tid att paddla den kajak som någon annan skall förhandla sig till ett bättre pris på?

Mvh
Göran Sterning
(som för tillfället inte är behov av ytterligare kajak)
Eftersom jag är fullt upptagen med mitt examensarbete nu så hinner jag inte ta tag i några förhandlingar, men eftersom jag kommer vara klar innan sommaren så hinner jag paddla då. Hoppas att du är nöjd med svaret.

Mvh
Jörgen Börjesson
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
En helt allmän reflektion är att jag tycker att man ska tänka sig för, så att man inte slår till på en kajak för att det finns chans att handla med t ex 30% rabatt.

Rabatter är alltid lite fiktiva, och hur bra de är beror ju förstås på hur bra "listpriset" var från början.

Köp en kajak som passar ändamålet, och som ger "mest kajakt för pengarna" samt ligger inom möjligheternas gräns.

Beroende på lite av varje så kan det ju vara en kajak som kostar 5 000 eller 45 000. Självklart är det alltid bra att skaffa sig en bra förhandlingsposition, vilket en storbeställning kan innebära. Risken är å andra sidan att de många individuella köparna får kompromissa i onödan och det är nog aldrig värt 25% på ett kajakpris - i längden.

Lycka till i alla fall!
 
Eftersom det verkar som om jag var den enda som såg möjligheterna i att gå samma och köpa kajak så läggs denna idé ner.

/jb
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.