Köp av kanadensare

Har under flera månaders tid, tittat och försökt att sätta mig in en kanadensarvärlden. Nu har jag äntligen hittat en kanadensare som faller mig i smaken. Både vad gäller lastkapacitet, storlek och utseende. Nu till mitt dilemma. Jag har aldrig hört talas om märket, vilket inte säger så mycket. Men tydligen har inte google det heller. Vågar jag köpa denna kanadensare? Vad måste jag tänka på? Hur vet man att CE-märkning är gjord av godkänd person? Kan man få reda på uppgifter om kanadensaren via sjöfartsverket?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Märket är...

Yukon, men jag har även sett en exakt likadan kanadensare på en aktionsajt och då hette den Canyon Big. Jag har inte hittat något av namnen när jag har sökt på google, förutom en annons med kanadensaren Yukon och en annons med kanadensaren Canyon Big. Jag har inte fått något svar från annonserna.

Nej

Det var inte någon av dem. Jag hittade en annons på blocket. Är mycket lik Freeline 466, men den har plats för 4 personer och har högre lastkapacitet.

Bred och initialstabil

Om den är lik Freeline 466 är den ganska bred och plattbottnad. Är väl en hyfsad nybörjarkanot. Den är initialstabil, dvs känns stadig att sitta i. Fungerar bra på lungt vatten, åar, kanaler och små sjöar. I vågor kommer den att gunga rejält, men sådant undviker man i början.

God vind
Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips