Köp av allroundkniv, tips?

Whopidoo, 30 sidor!

Iallafall, det här stålet som sitter i Bergo tools jaktkniv, Krupps DIN 1.4116, hur är det jämfört med t.ex. O1?

Senast ändrad:

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Lansky har ett diamantset som är toppen när man måste omforma....men komplettera med ett finkorigt eller t o m ännu ett extra finkorningt arkansas. Det kommer att kosta dig över lappen tillsammans men är en utmärkt sats för lång tid framåt.
//J

Jag ogillar långa ohanterliga trådar så jag ändrade inställningar vilket gör att denna tråd bara är på nio sidor för mig. Skulle önska jag kunde få den som en enda...

Forum - kontrollpanel - redigera alternativ - antal inlägg att visa per sida...
Själv tycker jag nog att det är lagom som det är. Tråden blir ju liksom inte mindre för att det är mer poster per sida.
Lansky har ett diamantset som är toppen när man måste omforma....men komplettera med ett finkorigt eller t o m ännu ett extra finkorningt arkansas. Det kommer att kosta dig över lappen tillsammans men är en utmärkt sats för lång tid framåt.
//J
Det finns ju tre olika stenar, du menar alltså att inte ens den finaste är fin nog för bryning?

Senast ändrad:
En mycket fin kniv och nästan den kniven som har gjort BR till vad det är. Lämplig till det mesta! Gillar den protruderande tången.

~Paul~
Jag satt och hoppades på ett sånt här svar!! Hur kommer det sig att du inte har fört den på tal tidigare? :)
Är det en robust kniv som tål hård täljning?

Jag satt och hoppades på ett sånt här svar!! Hur kommer det sig att du inte har fört den på tal tidigare? :)
Är det en robust kniv som tål hård täljning?
Jag har väl inte tänkt på den, liksom på den andre bästsäljaren: Games Keeper. Tycker dock att North Star är bättre.

Ja, den tål verkligen att tälja med. Robust och stabil.

~Paul~

Jag har väl inte tänkt på den, liksom på den andre bästsäljaren: Games Keeper. Tycker dock att North Star är bättre.

Ja, den tål verkligen att tälja med. Robust och stabil.

~Paul~
Bra! Den är kortare och mycket lättare än Bravo-1 och Aurora, därför intresserar den mig.
Först och främst är det ju en träskärarkniv, och det är ju min högsta prioritet. Men jag har också läst flertalet recensioner som har pekat på att den även fungerar till fisk och vilt och inte är tokig till matlagning. Alla mina behov är då sedan länge täckta.
OM det jag har läst är trovärdigt har jag alltså i North star hittat en kniv som klarar precis de uppgifter jag kommer ge den. En kniv som passar just de behov jag har. Dessutom levereras den med en simpel läderslida vilket för mig är det bästa alternativet. Att det sedan tog tre veckor och 30 trådar att hitta den blir då värdsligt.
Nu skall jag leta efter återförsäljare. :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips