varför har man kniven runt foten?
Det undrar jag med. Alla vet ju att det bästa är att ha den hängandes på ryggen. Som ett ninjasvärd.
varför har man kniven runt foten?
OK, bältet således. Vad skall du i så fall med en karbinhake till??HAHAHAha, det är mina konstnärliga skickligheter som spökar. Haken hänger i bältet.
Ja, otroligt svårt att förklara eller så är jag otroligt dum. Paracorden? Det följer alltså med lite paracord? Som man trär genom bältesfästet och sedan fäster på valfritt ställe?
Det undrar jag med. Alla vet ju att det bästa är att ha den hängandes på ryggen. Som ett ninjasvärd.
1. Byxan!!! menade jag!1. OK, bältet således. Vad skall du i så fall med en karbinhake till??
2. Nej paracorden får man stå för själv. I övrigt så kör du paracorden genom tech loken och knyter ihop den. Då har du din ögla klar för karbinhaken.
~Paul~
Finns det ingen risk att den faller ur? Och dessutom tycker jag att den näst bästa egenskapen hos en slidkniv försvinner, nämligen att snabbt kunna dra och lägga tillbaks kniven. Om slidan hänger upp och ner måste man ta tag i slidan med ena handen och sedan sikta med andra, vilket tar en massa tid. Jag vill gärna kunna ta upp kniven med en hand, ta ett täljtag/kapa lite lina, och sedan lägga tillbaks den utan att ens kolla åt slidans håll.OK. Jo, den kanske skulle hänga lite knepigt. Men om du fäster den i de två nedre nithålen så hänger den upp och ner, vilket kan vara en fördel.
~Paul~
OKFinns det ingen risk att den faller ur? Och dessutom tycker jag att den näst bästa egenskapen hos en slidkniv försvinner, nämligen att snabbt kunna dra och lägga tillbaks kniven. Om slidan hänger upp och ner måste man ta tag i slidan med ena handen och sedan sikta med andra, vilket tar en massa tid. Jag vill gärna kunna ta upp kniven med en hand, ta ett täljtag/kapa lite lina, och sedan lägga tillbaks den utan att ens kolla åt slidans håll.
Jag tror att det bästa vore att borra ett hål, trots allt.
Jepp. Nu förlorade dock B-1 några poäng.OK. Jag hade nog inte gjort så. Du får se när/om du får kniven senare hur det ser ut.
~Paul~
Hur har du kommit fram till den summan? Jag får det till 481:- kronor plus frakt.Vad tusan! Frosts 277 + bryne + presentbox för knappt 250:-!
http://www.woodsmithstore.co.uk/sho...277/leather+sheath/stone+in+presentation+box/
Nu slår jag nästan till.![]()
Ja, det är ganska hyffsat.Aha, jag antog att det var dollar och inte pund (förmodade att det låg där över). Men ett bra pris ändå ju.