Köp av allroundkniv, tips?

Ringde Mora of Sweden för att kolla den saken. De dementerar de uppgifterna och säger att Mora 2000 kommer att forsätta att produceras. Det får väl betraktas som goda nyheter. :)

mvh
/joakim
Det var ytterst konstigt. Om du kollar lagren hos de stor försäljarna så säger alla samma sak, nämligen att de inte får in fler leveranser.

Skall själv skriva till dem. Skall se vad de har att säga den här ggn.

~Paul~

avslutad210712

Gäst
Det var ytterst konstigt. Om du kollar lagren hos de stor försäljarna så säger alla samma sak, nämligen att de inte får in fler leveranser.

~Paul~

De har väl gjort en Hillebergare, dvs de tillverkar massor av knivar men de skickas till någon arme i något trevligt land vilket innebär att alla har rätt :)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

~Paul~

Mailade dem både till deras info@ och via deras kontaktformulär på hemsidan, när jag inte hört något på en vecka, tio dagar ringde jag idag.

Hoppas du får samma svar som jag. ;-)

tjing,
/joakim

Mailade dem både till deras info@ och via deras kontaktformulär på hemsidan, när jag inte hört något på en vecka, tio dagar ringde jag idag.

Hoppas du får samma svar som jag. ;-)

tjing,
/joakim
Hm, skulle vara kul. Saken är den att jag har köpt på mig 5 moror 2000 bara för att jag hörde det här ryktet. Spelar ingen roll så sätt men jag undrar om det inte var en genomtänkt strategi från företagets sida. Sucker.....

~Paul~

Märkligt är att BAHCO MTT8674 finns inte i Bs katalog. Det är riktigt att de finns enmasse på ÖB och eBay. När du har en i handen, ge den inte till flickvännen, jag tror inte att hon orkar öppna den, än mindre att du klarar av det med våta, stela fingrar när du behöver den. Och om du mot förmodan skulle få upp den är jag tveksam på om verktygen skulle palla för uppgiften...
Förvisso orkade jag med visst besvär öppna det förevisade demonstrationsexemplaret men jag tappade all lust på att försöka en gång till.
Kvalitet och precision betalar man gärna för, speciellt god funktion men den här prylen mår du bäst av att slippa. ÖB priset på knappa 100-lappen kan du använda till något vettigare.
//J

Märkligt är att BAHCO MTT8674 finns inte i Bs katalog. Det är riktigt att de finns enmasse på ÖB och eBay. När du har en i handen, ge den inte till flickvännen, jag tror inte att hon orkar öppna den, än mindre att du klarar av det med våta, stela fingrar när du behöver den. Och om du mot förmodan skulle få upp den är jag tveksam på om verktygen skulle palla för uppgiften...
//J
Låter trist. Jag har redan två liknande 'reklamverktyg' som jag kallar dem, dvs, asiatiska Leathermankopior som är rätt dåliga - MEN, jag skulle inte vilja säga att de är superdåliga. Har en i båten och en i bilen - i tillägg till andra verktyg alltså. Min far har en Leatherman, som jag får låna fritt, men, grejen är ju att den är så dyr att den är 100% oanvändbar...

Bahco har ju sålt sig, så jag är inte förvånad. Är ju vanligare och vanligare att 'proffsföretag' gert sitt namn även åt leksaksprodukter numera. Att 'hemanvändarföretag' som Black&Decker har gjort det ett tag är ju inte förvånande, men DeWalt etc...fast, det är för ett annat forum antar jag:)

Leveranstiden gav tid till reflektion över mitt beslut och jag bestämde mig för att ångra köpet officiellt.
Tillbaks på ruta ett. :cool:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips