Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Tack! Är vänsterhänt och avvaktar en ny zytelslida bara. Ja, det ska bli spännande det här. Känns riktigt fin i handen. Funderade först på en svart, men som så mycket annat tänkte jag "vad ska jag ha det till?". Det som är allra mest tilltalande med kniven är att den är 100% funktion och kvalitet. Rejäl.
Ja, nu har jag haft S1 en kort period. Vad tycker jag?
Kniven känns oerhört välbalanserad och gedigen, kanske inget för viktjägare, men för min egen del känns den gedigen och är man i skog och mark kan det vara praktiskt med lite tyngd.
Handtaget är skönt att hålla i, och dessutom verkar det oerhört hållbart. Inte gummi, inte plast, känns och låter lite keramiskt på något vis.
Slidan är vad den är, rationell, praktisk, och perfekt för sitt ändamål
Sist men inte minst.... Kniven är oerhört vass. Fällkniven skickade med fem plåster.
Låter ju bra det där. Som du kanske förstår så är jag själv lite sugen. Har en Bark River Gameskeeper jag funderar på att byta in mot S1. Rostfritt och bra hygienisk plastslida lockar! Det enda jag funderar på är om greppet är för tunt till mina stl 10 händer...
/M
Ps. Vikt kan man jaga på annat än sitt viktigaste verktyg. S1 är ju också relativt lätt tycker jag. ds
Låter ju bra det där. Som du kanske förstår så är jag själv lite sugen. Har en Bark River Gameskeeper jag funderar på att byta in mot S1. Rostfritt och bra hygienisk plastslida lockar! Det enda jag funderar på är om greppet är för tunt till mina stl 10 händer...
/M
Ps. Vikt kan man jaga på annat än sitt viktigaste verktyg. S1 är ju också relativt lätt tycker jag. ds
Det är när mobilen sätts i flygplansläge inför 9 dagars batterispar som det slår till. Jag lämnar världen nu. Det är ett avsked som skrämmer, smärtar ...
3 kommentarer
En fjällvandring kanske flyktigt bara handlar ofta om att förflytta sig mellan punkt A. till punkt B. och vad som händer däremellan. Om man däremot ...
5 kommentarer
Med Husum passerat och bara sol i väderleksrapporten närmade jag mig höga kusten. Vid skagsudde urskilde sig då höga öarna på andra sidan ...
1 kommentar
Vi från Skåne Vandring Community har vandrat längs West Highland Way (WHW, även kallad) under vår årliga långresa. Den klassiska leden längs med de ...
Hold your horses…eller Sakta i backarna!
Jag sitter vid jokken Njabbejokkå vid backen ned till Suorva. Jag sitter här och pustar efter den mycket ...
6 kommentarer
Norra Mora vildmark är ett stort naturreservat i det nordvästra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av området ligger mer än ...
2 kommentarer