KM Hild

Hej!

Tänkte skaffa en KM Hild. Har dock ingen åf i närheten så jag kan inte "liveprova" den. Hur är den i storlek? - är själv 1,92 85 kg och undrar om jag drar L eller XL. Tacksam för synpunkter!

Anders

Vet inte hur långt det hjälper dig men:

Jag är 162 och väger runt 70 och har S
Då använder jag den UNDER ev skaljacka, dva inte som ett plagg att trä utanpå utan snarare som mellanlager.

Jag skulle tippa på att du kan ha L om du ska använda den som jag, men vi ligger ganska långt ifrån varandra så det är ingen säker gissning.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej!

Tänkte skaffa en KM Hild. Har dock ingen åf i närheten så jag kan inte "liveprova" den. Hur är den i storlek? - är själv 1,92 85 kg och undrar om jag drar L eller XL. Tacksam för synpunkter!

Anders
Varför inte maila eller ringa in dina storleksuppgifter och fråga Klättermusen vilken storlek de rekommenderar åt dig.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips