klockarmband

varför stör det ut puls?

jag har ev hittat en som fixar ett paracord till mig

Eftersom armbandet går under hela klockan misstänker jag att om den känner av pulsen på undersidan, så blir det inte så bra. Vanligt pulsband över bröstet borde dock funka som vanligt.

Finns ett klockforum som heter klocksnack.se Där finns massor av länkar till leverantörer, sök paracord eller natoband..

/ Ulf
 
Eftersom armbandet går under hela klockan misstänker jag att om den känner av pulsen på undersidan, så blir det inte så bra. Vanligt pulsband över bröstet borde dock funka som vanligt.

Finns ett klockforum som heter klocksnack.se Där finns massor av länkar till leverantörer, sök paracord eller natoband..

/ Ulf

Har inga nato-armband själv men har tänkt skaffa. Visste inte att de gick under klockan.
Kan det finnas flera varianter, för denna ser det inte ut som arbandet går under klockan?

46mm, funkar det för den Garminklocka du har @Östergård?
 
Har inga nato-armband själv men har tänkt skaffa. Visste inte att de gick under klockan.
Kan det finnas flera varianter, för denna ser det inte ut som arbandet går under klockan?

46mm, funkar det för den Garminklocka du har @Östergård?

Tror bara de menar att färgen "Nato olive" tyvärr. Själva vitsen med ett natoarmband är att den går under klockan o binder ihop båda sprintarna. Det bygger lite på höjden men minimal risk att tappa den.
Har själv en gammal analog klocka som jag kör med nato just pga den anledningen.. :)

/ Ulf
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...