Klocka på flytväst

Sköterskeur kanske. Har du GPS när du paddlar kan du kolla tiden där.

Eller ett billigt vattentätt armbandsur där du drar åt armbandet runt paddelskaftet.

Thure

Senast ändrad:

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Vattentätt armabdnsur med lång kardborrerem borde du få fast runt handled utanpå, på paddel eller flytväst. skulle inte vilja ha den västen utan någonstans mer i blickfånget, skulle nog föredra handleden utanpå om tid är viktigt under paddling.

/Patrik

För tävlingspaddling och träning finns speciella hållare för pulsklockor som fästs med sugklocka mot däcket.

Personligen gillar jag att ha klocka lätt läsbar när jag är ute i friluftslivet. Tiden kan vara viktig för att bedöma avstånd, när det är lämpligt att fundera på att vända, rasta mm.

Thure

Torrdräkt och armbandsur blir inte så bra så jag söker något att ha på flytvästen
Jag fäster mina i knivfästet upptill på västen. Som på den här. Bara att trä armbandet genom plastbiten. Hur smidigt som helst. Har en Gps-klocka eller en gammal vattentät Casio

Bilagor

• WEB_Image%20Kokatat%20Aries%20Flytv%C3%A4st%20Gul%20%20Str%20%20XL%20XXL%20%20nykokatat001-1-62.Jpeg
    WEB_Image%20Kokatat%20Aries%20Flytv%C3%A4st%20Gul%20%20Str%20%20XL%20XXL%20%20nykokatat001-1-62.Jpeg
    26.8 KB · Visningar: 551
På kajaken

Varför inte sätta fast klockan runt gummicorden närmast framför sittbrunnen?

Om man har kraftiga handleder eller tjocka lager som ska nå om, kan man dessutom förlänga.
Jag har sytt ihop ett långt armband av två. Funkar utmärkt utanpå vinterkläderna vid behov, och det långa bandet viks prydligt även vid vanlig användning.

Bilagor

• 20200509_113141.jpg
    20200509_113141.jpg
    38.5 KB · Visningar: 494
  • 20200509_113254.jpg
    20200509_113254.jpg
    23.5 KB · Visningar: 489
Det är en klar fördel att slippa släppa paddeln för att kolla tiden/positionen/ hastigheten m.m. Gillar inte att ha den på armen plus att man ibland kan råka slå till den vid paddeltaget.

Jag har en gammal vattentät digitalklocka köpt på claes ohlsson för 7 år sedan som konstant sitter på axelremmen på min flytväst, funkar jättebra. Är också väldigt faschinerad av att batteriet fortfarande funkar.

/Pelle

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips