Klistra på en Goretexjacka

Extra kardborre i st f klister?

Hade liknande problem med öppningen under ärmarna på min KM-jacka. Jag löste det genom att köpa en bit kardborre. Jag fäste sedan den mjuka sidan av den nyköpta kardborret på den taggiga sidan av det kardborre som satt på jackan. En nackdel med denna lösning är att jag måste ta bort de extra kardborre-bitarna (och inte slarva bort dem) om jag vill stänga jackan. Men det gör jag nästan aldrig, så det är ingen problem. Fördelen är att åverkan på jackan är minimal.
/Stina

Re: Extra kardborre i st f klister?

cykelstina; sa:
Hade liknande problem med öppningen under ärmarna på min KM-jacka. Jag löste det genom att köpa en bit kardborre. Jag fäste sedan den mjuka sidan av den nyköpta kardborret på den taggiga sidan av det kardborre som satt på jackan. En nackdel med denna lösning är att jag måste ta bort de extra kardborre-bitarna (och inte slarva bort dem) om jag vill stänga jackan. Men det gör jag nästan aldrig, så det är ingen problem. Fördelen är att åverkan på jackan är minimal.
/Stina

Japp, jag har fått det tipset av en kamrat som löste det på samma sätt. :)
Problemet är ju som du skriver att det gäller att hålla reda på det band som man fäster ovanpå det andra.
I och med att jag är en expert på att åka sönder saker och ting (inklusive mig själv :) ) när jag åker telemark så känns det bättre att ha det fastsytt.
Jag har kikat lite på vad jag behöver göra och det är inget större ingrepp.
Å andra sidan är det jag som ska sy så kan ju åverkan bli desto större :)

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jan.. Jan.. du vet att du inte skall lyssna på oss andra, vi snackar bara en massa strunt och försöker förståosspåa... Kolla med dessa här, dom har tydliga rekomendationer för vad som skall användas till vad..

[ http://www.justmakeit.com ]

FJS90/91; sa:
Jan.. Jan.. du vet att du inte skall lyssna på oss andra, vi snackar bara en massa strunt och försöker förståosspåa... Kolla med dessa här, dom har tydliga rekomendationer för vad som skall användas till vad..

[ http://www.justmakeit.com ]

Hmm.

Jag kan ju lika gärna sy en egen jacka och ändra så jag får kardborren (karborre??) där jag vill...
:)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips