Klimathotet en bluff?

Vad tror du om klimathotet?

  • Vet inte men vågar inte chansa.

    Röster: 28 14.7%
  • Bara skitsnack, en narturlig fas helt enkelt.

    Röster: 46 24.2%
  • Klart att det är vi som ställt till det, men med ny teknik och om alla hjälper till så fixar vi det.

    Röster: 105 55.3%
  • Spelar det någon roll det är ändå kört... vi ska alla dö! Så vem orkar bry sig...

    Röster: 11 5.8%

  • Totala väljare
    190
1.jpg
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Nej. Du är inte intressant. Inte heller är kreationister, förintelseförnekare eller plattjordare intressanta att diskutera med. Jag bara kände för att klistra lite länkar idag. Den som klistrar in mest länkar har ju, som alla vet, rätt.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Peaceful Men mindre käbbel kanske [URL="http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_3186309.svd" sa:
detta kan ge upphov till[/URL].

Korrekt. Ska vi klara både industrin och klimatet behöver vi mer kärnkraft.

Men det löser inte problemet att resurserna inte räcker i evighet. Alla fossila bränslen toppar för eller senare, varpå produktionen minskar år för år. Olja toppade i juli 2008, kol kommer att toppa 2025 och uran 2050. Naturgs är en lokal marknad och toppar på olika datum på olika platser.

Men känner jag dig rätt tillhör du dem som tror att energin kommer att räcka i evighet, att vi kommer att ta fram alternativ i god tid innan de börjar ta slut? För oljans del gick den båten förra året och jag ser inga ersättningar ens på ritbordet idag.
 
, att vi kommer att ta fram alternativ i god tid innan de börjar ta slut? För oljans del gick den båten förra året och jag ser inga ersättningar ens på ritbordet idag.

Men vi behöver inte bryta ny Uran, den som finns i avfallet (i Sverige) räcker i 500 år, återvinning när den är som vackrast.

Vilken olja gäller det? En enskild ersättare för petroliumbas lär aldrig komma, utan de kommer i specialiserade former.


valdemar
 
Senast ändrad:
Första budet om jordens undergång (som jag känner till) sa att år 1544 skulle det ske. Helt baserat på den tidens vetenskap och förmågor. Från dess till nu finns det väl ett 50-tal liknande spådomar. Och få av dem har, som ni kanske märker, slagit in.
Nästa gång jorden ska gå under är väl 22-23 dec 2012 (alternativt 21 mars 2014 beroende på vem man lyssnar på), don't hold your breath.
 
Första budet om jordens undergång (som jag känner till) sa att år 1544 skulle det ske. Helt baserat på den tidens vetenskap och förmågor. Från dess till nu finns det väl ett 50-tal liknande spådomar. Och få av dem har, som ni kanske märker, slagit in.
Nästa gång jorden ska gå under är väl 22-23 dec 2012 (alternativt 21 mars 2014 beroende på vem man lyssnar på), don't hold your breath.

VA!?!

Är vi inte döda????

TJOHOOO!! Lev och njut, skjut en snut. (not)


valdemar
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.