Säger du det?Det är alltid någon jättekatastrof som runt knuten, Ebola, Aids, Corona, solstormar som slår ut all elektronik, Millennium buggen som skulle ta oss tillbaka till stenåldern.mm.mm.
Alla larmen har som gemensamt att det inte blev den dommedag som förutspådees komma i media.
Man kan nog ta denna med ro med.
Jag vet att ebola, aids och corona inte är att leka med. Folk dör, och det ligger inte runt knuten. Det sker nu. Nu var det inte det jag egentligen skulle säga, men jag börjar med det. Resten kommer när jag sovit på saken.
Nu var detta inte ett svar i trådens anda, men om jag ska säga någonting så är det att alla larmen inte behöver innebära en katastrof. Man ska agera på ett larm, och det är svårt att ha alla svaren när man larmar. Sedan kanske det inte blev så allvarligt som man tänkte sig. Det kanske var det du menade med ditt inlägg?
Det jobbiga är att klimatförändringarna sker snabbt om man ser det över en tidsperiod som är ett par hundra år, men långsamt om man ser det från dag till dag. Jag tycker att det ser ganska dåligt ut inom vissa områden. Vattenkonflikter till exempel...kommer att ställa till det ordentligt...gör det redan nu. Står i rapporten i inlägg #741.
Det här vet du @Stordrulen , och jag tror du och andra medvetet narras i tråden. Det retar upp en del, men när man kommit till insikt om vissa saker så kan man hantera de inläggen och fortsätta att argumentera med fakta och sakligt besvara ord och tyckanden. Ett lugn infinner sig när man förstår de som skriver här.
Kanske dags för lite mer faktabaserade diagram och länkar igen. Mer fakta, fler argument.
Klimatförändringarna skojar man inte bort så lätt som att säga att man ska ta det med ro...