Klättring i Östergötland? tips?

hej hej hallå!

nu är det såhär att en vilsen skåning bor uppe i östergötland sen 3 år tillbaka.
söker nu efter några klätterställen i närhet av Vadstena.

har varit runt linköping ganska mycket och lite ut mot ågelsjön,problemet är dock att det blir för långt att ta sig ut till ställena då jag bor i vadstena av alla ställen..

så tips på klätterställen i en radie på 3 mil hade varit gött (utgångspunkt från vadstena)

//max

Har du kollat på linkopingsklatterklubb.se > utomhus > klippor.

Där står de flesta uppradade annars så finns ju Västerviksföraren. Den är inte bra och kartan är lite lustig, men det är allt som finns.

Jag är övertygad att det finns boulderblock runt vadstena. Börja med att kolla en karta sedan ut i skogen och leta.

Gustaf

omberg..

Elwood; sa:
Har du hittat något ställe?
Annars finns det gott om möjligheter på Omberg!
/Mattias

har varit en hel del på omberg,och när det gäller själva omberg och klättring så är där inget att hämta enligt mig,svårt o särka om man skulle vilja leda, eftersom berget är poröst av sig,sen tror jag om jag inte vet fel att det är urskog nedanför. och skulle man väl klättra med toppsäkring får du problem eftersom berget går mycket i form av en trappa..

Boulders, norr om Ljungsbro?

Kollade precis på Gröna Kartan och såg att det fanns ett riktigt stort område med blockterräng ca 5 km nordnordväst om Ljungsbro. Med lite tur så kanske det finns klätterbara boulders i det området? (Förresten, kolla först upp så att området inte tillhör Kvarns skjutfält.)

Ett annat alternativ är att komma ner till Tranåstrakten, där vi inom Höglandsklättrarna huserar. Vi har ett par tre fina klippor inom ett avstånd på 30 km från Tranås.

Gå in på http://www.hoglandsklattrarna.se för mer info.

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg