KLÄTTRING I NORGE?

SKA TILL BERGEN OCH RENSA FISK I SOMMAR, UNDRAR OM NÅGON VET OM NÅT BRA OM¨RÅDE ATT KLÄTTRA I I DEN REGIONEN? KANSKE SKA NÅGON DIT TILL OCH MED???

Haugesund

Utanför Bergen lär det finnas massvis av klättring, t.ex. i närheten av Haugesund som ligger en timme från Bergen. Det finns många klippor där, har inte varit där själv men hört från några kompisar som har det. Man hittar säkert nåt om man surfar runt på nätet.

PS. DU BEHÖVER INTE SKRIKA, vi hör ändå :) (Dvs, man behöver inte skriva med bara stora bokstäver, det blir så jobbigt att läsa)

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
tack för tipset, ha ha

jag vet, jag skrek, skriver från jobbet och caps lock är alltid på... sorry... ha ha
tack för tipset om klättringen! nu behöver jag bara någon som säkrar också! :)

Haugesund ligger faktiskt en bra bit från Bergen. Jag har svårt att tænka mig att man kommer dit på en timme eftersom man måste korsa Hardangerfjorden på vægen dit. Med snabbåten "flagruten" tar det runt två timmar. I alla fall, en snabb titt på utsidans klættersida gav føljande:
http://www.utsidan.se/klattring/guider/sportguide/sportguide.htm

Ta en titt dær på "Bergenområdet"

Dessutom ær Bergen værldens vackraste by, så se fram emot en bra sommar :)

/Martin

Mycket Klättring!!!!!

Hej Annie.
Som utvandrad Bergensare (jag bor i Stockholm numera) vill man ju inte skryta. Men det finns hur mycket klättring som hälst i Bergen. Köp Föraren (finns att köpa i Bergen) den är något av det bästa jag sätt......

Det finns klättring på alla nivåer......

Är själv i Bergen 10 - 20 maj, så det är bara att höra av dig om du vill ut och klättra.....

Har du frågor eller funderingar om Bergen, hör av dig till mig så skall jag se om jag kan hjälpa till....

min E-Mail är trond@telia.com

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips