Klättring Barcelona Förare?

Min kamrat och jag skall till Barcelona en vecka i maj och klättra. Vi sysslar med sportklättring i graderna 6a-7a. Tips mottages med glädje och ffa tips på förare på engelska!

Pär på http://climbinspain.com/store/ kan köpa förare åt dig.

Jag rekomenderar starkt den nya Montsantföraren. Den räcker definitivt för en vecka... och är bland annat på engelska.

Siurana har även fått en ny förare under 2009 som delvis är på engelska.

Margalef har ett nytt häfte, men föraren gör inte området rättvisa. Bara topos och ingen text.

Om du kontaktar de på climbinspain så kan de säker ge dig hur många tips som helst på förare beroende på dina önskemål.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Montserrat.
Några mil utanför Barcelona, otroligt udda bergart, fantastisk naturupplevelse (liknar inget jag sett) och ett par tusen leder. Bultar i alla kvaliteter från rostig ölring till nya rostfria (har olika namn på spanska, lär man sig snart=) Många förare finns för olika partier, vi klarade oss hela tiden med Los Gorros, ett område mitt uppe i massivet.

Björn

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips