Klätterprylar till miljökamp!

Trevligt när rättshaverister organiserar sig på utsidan.se... Med tanke på att tråden inte hamnat i papperskorgen visar på att forumets ägare ställer sig bakom civil olydnad?

Det är väl inte så konstigt att folk ställer sig bakom. Utsidan är ett friluftsform och många är beredd att gå ganska långt för att bevara den fantastika natur vi har i det här landet.

Synd att du inte klarar ut att försvara dina handlingar.
Då kanske inte bakgrunden är av vikt utan du lika gärna kan greppa en sten och mobba den mot närmsta uniform.

Jag väljer att citera Thoreau: http://db.tt/Xbs0aXin

Om jag får mitt vatten förgiftat av en gruva riskerar cancer och andra sjukdomar, så är det på grund av att det finns just orätta lagar. Alla förändringar till det bättre i samhället har en gång varit olagliga. Slaveri och slutgiltiga lösningar har varit lagliga men är tack och lov olagliga nu.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Tack för alla svar och rep och selar!

I somras kom de till användning i Gállok utanför Jokkmokk, lite sydväst om Sarek där ett gruvbolag ville spränga upp den fantastiska vildmark som en gång tillhöre samer.

Här är en film om händelserna: http://youtu.be/92MZUgczve4

Kolla gärna på den! Tillsammans går det att förändra systemet som förstör våra landskap och vatten!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips