klätterpartner sökes i stockholm

• Trådstartare rickard.segerfjord@telia.com (Rickard Segerfjord)
  • Start datum

rickard.segerfjord@telia.com (Rickard Segerfjord)

Gäst
tjena hej. jag söker någon att klättra med. jag skulle nog säga att jag är medelbra. jag har som bäst klarat 6a+ inomhus(klätterverket) och jag har även kört några leder utomhus som andraman. jag är tjugo bast och bor i haninge utanför stockholm. jag vill klättra 1-3 ggr i veckan. jag har även bil vilket underlättar utomhusturer. jag har dock inte klättrat på c:a ett år så jag behöver lite övning för att komma in i tekniken och styrkan igen.
rickard.segerfjord@telia.com tel:0707550655

Andreas

Gäst
Bouldering?

Bor i du i Haninge? Stick ut i Rudan området och borsta fram lite boulders!

Kanske vi ses....

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

ser@yahoo.com (Robert)

Gäst
Intressant

Kan du beskriva lite mera om boulderstället.

Tack på förhand Robban.

andreas

Gäst
nja..

Tja, det finns en massa sten, men lite att klättra på :-(
Stenen är ganska slipad och eroderad, så många lovande väggar är inget att ha. Inte Orhem precis..

Jag har precis börjat att leta på allvar och har inte hittat så många boulders än, och de som finns är ganska spridda.

men några projekt finns...

Alltså ingen idé att åka hit om man inte bor i nära. I så fall: Ut och leta! Rapportera här på forumet.

Annars finns ju en del klättring vid Elefantklippan. Några bultade finns leder uppe på land (på HÖGER sida,inte vid husen!).

Gäst
klättring i haninge

jag skulle väldigt gärna vilja veta mer om bouldering och klättring i haninge. om det är någon som ska ut och bouldra eller klättra i haninge så hänger jag gärna på.
mitt tel: 0707550655
och menar du elefantklippan vid drevviken bredvid vendelsö gård?

andreas

Gäst
Untitled

Elefantklippan vid Norra Rudan. Det går en del leder som finns med i Stockholmsföraren samt några nya bultade turer.

Om någon vet någon annan bra klättring i Haninge så är jag självklart intresserad...

lursse@swipnet.se (Lursse)

Gäst
En hel del fin klättring i haninge!

Hallå det finns en hel del fin klättring i haninge. Östnora berget känner ni nog till med fina leder som "Mustig mutta-7", "Per-Elosled-7", "Kill the Bill+8", Sidorna 180-183 i stockholmsföraren. Morarna på Gålö är ett annat som ni sökert också besökt. Jag hänger annars gjärna på och letar boulders vid Rudan.

Christer-175

Gäst
Det finns...

Ett mycket stort och bra boulderområde ungefär sju minuters bilkörning från Haninge, men någon vägbeskrivning blir det inte förrän i vår då jag/vi vill plocka de bästa russinen ur kakan först.
Att slippa vara orolig för chippingbesök, ( Många verkar ju förespråka en sådan approach till de problem klippan har att erbjuda nuförtiden.) är också skönt.

Med vänliga hälsningar och med hopp om att ses ute i skogen.

Christer

lars.heijkenskjold@telia.com (Anonym)

Gäst
Vill du vara olaglig?

Hej !

För dig som vill prova på spännande, jungfrulig klättring på militär mark, så finns helt oklättrade områden på Norra Muskö, Bjurhagslandet, Sydkusten.
Klippan är ca 1 km lång och 10-15 m hög, lodrät.

Liknande trådar

Svar
0
Visningar
275 K

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips