Klättermusen Ratatosk

Hej

Någon som har erfarenheter om Klättermusens 30l?

Ska användas till klättring, skidåkning och även cykelturerna till jobbet.

Jagä rjättenöjd med min. Skön att bära - även att den är så liten att ha. Men den är bra, har stor öppning och är enkel i sin konstruktion. Jag använder min på stan, klättring, skidalpenism, resa i asien och i skogen. Enkelheten och styrkan i väven gör den mycket bra.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Kan inte bli bättre

Har haft den ryggan i ett antal år nu!
Sitter perfect! Har den till allt! bra med rullstägningen vilkett gör att man kan packar mer eller mindre i den! utan att ha ett lock som hänger på en halvfullväska!

/Patrik

Bättre med tiden

Jag har en av de tidigare versionerna av Ratatosken med gummistroppar till toppstramare vilket är en mindre lyckad lösning men de nya har en bättre lösning.
De nya säckarna har oxå ena delen av sticklåset sittandes halvägs upp på säcken vilket är bra när man har lite saker i den. I övrigt mycket bra och slitstark säck. Funkar mycket bra med tung last och vid löpning8då helst med midebältet)

/Per

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips