Klättermusen Ratatosk

Hej

Någon som har erfarenheter om Klättermusens 30l?

Ska användas till klättring, skidåkning och även cykelturerna till jobbet.

Jagä rjättenöjd med min. Skön att bära - även att den är så liten att ha. Men den är bra, har stor öppning och är enkel i sin konstruktion. Jag använder min på stan, klättring, skidalpenism, resa i asien och i skogen. Enkelheten och styrkan i väven gör den mycket bra.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kan inte bli bättre

Har haft den ryggan i ett antal år nu!
Sitter perfect! Har den till allt! bra med rullstägningen vilkett gör att man kan packar mer eller mindre i den! utan att ha ett lock som hänger på en halvfullväska!

/Patrik

Bättre med tiden

Jag har en av de tidigare versionerna av Ratatosken med gummistroppar till toppstramare vilket är en mindre lyckad lösning men de nya har en bättre lösning.
De nya säckarna har oxå ena delen av sticklåset sittandes halvägs upp på säcken vilket är bra när man har lite saker i den. I övrigt mycket bra och slitstark säck. Funkar mycket bra med tung last och vid löpning8då helst med midebältet)

/Per

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips