Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jagä rjättenöjd med min. Skön att bära - även att den är så liten att ha. Men den är bra, har stor öppning och är enkel i sin konstruktion. Jag använder min på stan, klättring, skidalpenism, resa i asien och i skogen. Enkelheten och styrkan i väven gör den mycket bra.
Har haft den ryggan i ett antal år nu!
Sitter perfect! Har den till allt! bra med rullstägningen vilkett gör att man kan packar mer eller mindre i den! utan att ha ett lock som hänger på en halvfullväska!
Jag har en av de tidigare versionerna av Ratatosken med gummistroppar till toppstramare vilket är en mindre lyckad lösning men de nya har en bättre lösning.
De nya säckarna har oxå ena delen av sticklåset sittandes halvägs upp på säcken vilket är bra när man har lite saker i den. I övrigt mycket bra och slitstark säck. Funkar mycket bra med tung last och vid löpning8då helst med midebältet)
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...