Klättermusen, kvaliitet?

Jag några jackor ett gäng byxor etvå ryggsäckar och en sovsäck. Allt funkar som det ska sen blir ju grejerna slitna men det hör ju till om man använder sina saker.

I början av förra veckan fick jag mail från addnature att dom skickat vidare mina kläder till KM för bedömning och nu väntar jag på svar därifrån.
"trist att du är missnöjd med kvalitén och också att de börjar gå sönder." skriver dem från addnature, så det känns iallafall gott att återförsäljaren håller med om att kläderna gått sönder.

Jag gillar addnature, de har skött allt väldigt professionellt och smidigt, nu hoppas jag bara på att KM gör det lika bra.
Återkommer med uppdatering när jag fått svar.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej, har både jacka och byxor gått åt helsike och på samma sätt? Var de nya förra året och bara normalt använda och tvättade? Mina Megin visar inga tecken på något sådant och jag har tvättat dem flera gånger, jag tvättar inte skalplagg så ofta alls utan försöker torka och skölja bort det värsta. Någon kille som köpt en ITAB-jacka hade troligen tvättat för varmt omedvetet så tejpning och färg försvann: http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=59069 (IdeFixto bemöter en bra bit ner och hade t.om. provtvättat jackor)

I början av förra veckan fick jag mail från addnature att dom skickat vidare mina kläder till KM för bedömning och nu väntar jag på svar därifrån.
"trist att du är missnöjd med kvalitén och också att de börjar gå sönder." skriver dem från addnature, så det känns iallafall gott att återförsäljaren håller med om att kläderna gått sönder.

Jag gillar addnature, de har skött allt väldigt professionellt och smidigt, nu hoppas jag bara på att KM gör det lika bra.
Återkommer med uppdatering när jag fått svar.

Det är bara på jackorna som det har börjat delaminera, byxorna å andra sidan "andas" inte och släpper vatten genom dragkedjorna, i knävecken och efter några timmar i snålblåst och regn så släppte både jackan och byxorna in vatten.
Under en tur förra sommaren regnade de, min flickvän i berganskläder och en kompis med north face goretex jacka och bergansbyxor, dom var torr båda två, och jag var torr på ytterst få ställen.
Kläderna köptes nya förra våren och har inte använts på något extremt sätt utan normalt på fjällturer under det senaste året. Tvättade när dom var smutsiga och har till och med prövat att impregnera dom igen, utan önskvärt resultat.

Fick svar från Addnature nu, KM reklamerar jackorna, byxorna får jag tillbax. Det är jag nöjd med, då huvudproblemet har varit jackorna som inte hållit tätt.
Hoppas KM har bättre lycka med materialen i framtiden.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips