Klättermusen Gere Pant storlek?

Det enda negativa jag kan säga om mina Gere är två saker.

Dels tycker jag att låsningen i benslutet är värdelös, förstår inte att dom släppt igenom en sån usel konstruktion. När man väl dragit åt det tunna gummibandet så finns det ingenstans att stoppa in gummibandstråden som man dragit ut för fliken som ska täcka den är för liten.

Sen tycker jag att bakfickornas konstruktion är ful, säkert lite praktisk om man ska bära mycket och vill ha det lätt åtkomligt men fan inte snyggt.

I övrigt, kanonbyxor som varit med på väldigt mycket redan. Tom åkt slalom i dom i minus 15 i Val Gardena, tillräckligt vindtäta för att klara det med bravur....synd bara att dom inte gick utanpå slalompjäxorna ;-)

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
jag har gleipner i storlek medium, men då sitter dom precis, har inte utrymme för mer hull runt magen. är 1.81 84 kg mest muskler men även lite hull runt magen.

Jag är 180 cm och väger 58 kg, dock så är min kroppsform inte riiiktigt så smal som vikten kan antyda.

Iaf, jag brukar vara en klockren small för de flesta klädestillverkare, även KM men just Gere-byxorna som jag äger är i tightaste laget. Stretctyget samt den anatomiska designen gör att de sitter som ett smäck på mig (fantastiska byxor för övrigt!), det är dock de smalaste byxor i förhållande till angiven storlek som jag stött på så de skulle inte kunna bli smalare för fem öre.

Alltså, jag upplever Gere som relativt smal i förhållande till storleksangivelsen :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips