Klätterkompis Uppsala

Hej

Letar efter någon att klättra med i Uppsala, är ganska ny på klättring typ 3 månader och klättrar inomhus men vill ut till våren. Är även intresserad av is klättring.

Hej!
För flera år sedan provade jag att klättra inomhus några gånger, men av olika anledningar blev det ingen fortsättning. Nu tänkte jag börja igen, har anmält mig till Solna Klättercenters grundkurs i inomhusklättring på söndag 12 jan 2009. Har dock inte fått med mig någon kompis, så nu söker jag någon som har lust att börja klättra inomhus. Om du vill klättra med en riktig rookie så kan jag tänka mig att åka till Uppsala någon gång om du kan tänka dig att ev. åka till Stockholm någon gång. Är en 36 årig kille om det känns viktigt att veta. Intresserad?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Kanon! Jag hör av mig igen så snart jag har fixat "grönt kort". Har säkrat inomhus flera gånger tidigare efter att ha gått en introduktionskurs hos Friluftsfrämjandet men känner att jag vill fräscha upp kunskaperna på Klättercentret då det var några år sedan jag klättrade sist.

Hallå,

Ett tips är att komma ner till Crux på Seminariegatan (Uppsala) på tisdagar 18-20. Är man medlem i Uppsala Klätterklubb går det lös på 20:-/gång. Där finns alltid klättersuget folk som vill ut när det våras (eller tidigare...). Terminen börjar nu på tisdag.

Själv var jag ute 23:e december och bouldrade och kommer säkert sticka ut många fler gånger innan "våren".

Mats

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips