Klätteris nära Falun

Förvisso lider isklättringssäsongen mot sitt slut, men jag undrar om det finns något bra tips på klätterbar is i närheten av Falun. Det behöver inte vara högt eller avancerat, utan bara så att man kan isbouldra lite lätt.

Jag behöver inte välmenande tips om Sälen, Idre eller Njupeskär, det är inte aktuellt att åka så långt.

Mvh /Joel

Sifferbo

Det finns ett ställe vid Sifferbo/Djurmoklack där vi klättrade förut. Är dock osäker på det är tillåtet numer, kan vara axessbekymmer. Isläget har jag heller ingen koll på. Klent tips med andra ord...

Hyfsat nära Falun är det iaf.

Mvh Tomas

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Om du ögnar igenom den här artikeln (handlar om Gyllbergen utanför Borlänge) och kikar på kommentarerna så hittar du mitt namn. Den platsen - Dragbergsgata - har jag varit vid två gånger i vårvintertid. Båda gångerna har där hängt enorma (enligt mitt tycke) isdraperier ner för stupen.

http://www.utsidan.se/cldoc/14642.htm

HåkanF

Tack för tipsen! De verkar lovande i alla fall. Måste väl kolla upp om det är tillåtet att svinga isyxor där vid Djurmoklack.

Mvh /Joel

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips