Klädsel på kebnekaise

till trådskaparskan så kan du se lite här hur det såg ut förra året då jag gick; https://vimeo.com/27573449

Där får du också en inblick i hur det är att bestiga kebne överlag samt hur vädret var.
Får ni strålande solsken och en sådan dag som jag fick när jag gick in i Tarfala så får man nog räkna "solskyddsfaktor" som ett obligatoriskt plagg med.

Var uppe på kebnekaise den 25e juni, alltså för 2 dagar sen. Vierramvare och hela Kaffedalen var helt täckt av snö. Även sista biten innan Vierramvare var snöigt. Snön bar relativt bra, men sjönk till midjan några gånger. Dock är det mycket blöt snö och därav blir det väldigt halt.

-5 på toppen ungefär och blåsigt.

Träffade några par som vänt pga att det var för jobbigt och att det tog för lång tid.

Förvänta dig inte att snön har smält tills i mitten på Juli det var rejält med snö kvar!

Tog oss upp och ner på 8timmar, men räkna med att det kan ta uppemot 14 timmar att gå tur och retur, så ta med ordentligt med kläder.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips