Kläder?!

Är det någon som har koll på lite olika internetadresser till diverse friluftsföretag.
Marmont
Mountain Equipement
Mountain Hardwear
Garmont
Meindel
Norröna
Bergans
Berghaus
Karimor
"Ajungilak"
Kavu

Skalbyxa.
Jag är nu på gång med att köpa mig en skalbyxa. Byxan skall tåla hårdväder till sjöss, vandring i sommarregn och vinterklimat. Den skall vara något högre än vanliga midjebyxor. Hellånga dragkedjor i sidan.
De märken som jag har titta på är
Klättermusen
Norröns
Haglöfs

Tar gärna emot tips och idéer från olika användare av byxor som ni personligen tycker är bra. Samt tips på vad man skall tänka på innan man skall köpa byxor.

Tack

Mikael

Företagsregister

Hej!
Kolla här på utsidan i företagsregistert, där hittar du de flesta olika outdoor företag.

Ha de
m

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Mountain Hardwear "Exposure Pant" är en midjehög goretexbyxa med hellånga blixtlås jag använt mycket och är nöjd med..finns recenserad här på utsidan. Har även sett den i hög modell och goretex paclite, heter "Exposure Bibs" tror jag.

Häls Ola
[Ändrat av dexecupen 2001-10-18 kl 10:14]

Klättermusen fimbul

Jag har en fimbulbyxa från klättermusen som jag tycker är fantastisk.
Jag har den till allt.
Vandring,telemarksåkning,mountainbike,turåkningosv.

Det enda den inte har klarat bra är segling. Då blev jag blöt in, men jag tror att det kom in via dragkedjorna på sidan när jag satt ner i vatten.

Kolla recensionsbanken, där har jag och flera tyckt till om denna byxa.

http://www.utsidan.se/recensioner/visaobj.asp?ID=289

Om du ska köpa den ny så kolla nu vilket material klättermusen har i för de håller precis på och byter membran till ett nytt.

Det nya ska heta cutanII och det gamla heter cutan.

De jag har är i cutan och jag vet inte hur bra det nya fungerar, men det ska ju enligt klättermusen andas bättre.

Annars ser Tierra Cassin ridge bra ut tycker jag men de har väldigt små benfickor. Jag har hört många som är nöjda med dem, men vet inget om de själv.
Jag valde mellan dessa två byxor och det som fick mig att välja fimbul var:

Större benfickor( Rymmer lätt en hopvikt fjällkarta)

Riktig baklucka (hämgslena är fästa framför dragkedjan i sidan)

Damaskfunktion i benslut (Funkar kanonbra utom ihop med kabelbindning för telemark (det går men inte perfekt))

Kraftigare väv (men nu har tierra bytt väv från ripstop till kraftigare)

Lycka till med köpet!!

Niclas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips