Kittelfjäll i juli?

Jag har chansen att hyra en stor stuga bredvid skidbacken i kittelfjäll nu i sommar skitbilligt. Så jag funderar på att ta tillfället i akt!

Hur är Kittelfjäll med omnejd att vandra i? Bättre /sämre än typ Hemavan eller borgafjäll? Schyssta vandringsleder?

Tacksam för all info jag kan få :)
Robin

Fina trakter

Var förbi dessa trakter pga jobb ifjol men utan att vandra. Det är helt klart jättefint i dessa trakter så jag tycker att du ska slå till. Tror att det är mycket glesare mellan vandrarna här än t.ex. runt Hemavan och lederna lär inte vara lika upptrampade.

Skriv gärna några rader till om vad du tänker dig göra. Har du bil? Blir det dagsturer eller tar du kanske tält med dig?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Var förbi dessa trakter pga jobb ifjol men utan att vandra. Det är helt klart jättefint i dessa trakter så jag tycker att du ska slå till. Tror att det är mycket glesare mellan vandrarna här än t.ex. runt Hemavan och lederna lär inte vara lika upptrampade.

Skriv gärna några rader till om vad du tänker dig göra. Har du bil? Blir det dagsturer eller tar du kanske tält med dig?

Okej låter ju schysst! Jag brukar åka bräda i kittelfjäll på vintern så de e väl som enda erfarenheten jag har! Jag o tjejen bussar nog dit så ingen bil. Nä jag e nog för hipstervandrare för att fjälltälta än hahah, såg rätt nice ut att gå från kittelfjäll till marsfjället, fanns någon övernattningsstuga där mitt på med.

Dikanäs Idrotts föreningen har något som heter Vojmådalens pärlor. Man besöker 10 vandrings ställen under året. Några är runt Kittelfjäll. Bla marsfjällstoppen. Man kan vandra dit från hotellet, och över till Fatmomakke om man vill.
Vi har haft 20 olika mål under åren. Men en del behövs bil förstås. Om du är intresserad kan jag lämna dom gamla startkorten på affären i Kittelfjäll som små tips.Gå upp på Borkahällan är nog en vacker och lång tur ca 1,5 - 2 mil.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips