Kieronstugan har brunnit

...ser ju ut som att dasset står kvar i alla fall :).

//J

Passa er för att lägga av en rökare, för ingen rök utan eld... :)

Var inte stugan en STF-stuga för länge sedan? Jag har för mig att den var låst men man kunde låna nyckel. Sålde STF stugan till en privatperson när de inte ville ha den?

Per

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Dasset och soprummet står kvar. Soprummet är numera fyllt med allt som inte var brännbart i stugan, och dasset saknar dörrar. Risken att någon går förbi när man sitter där och filosoferar är å andra sidan kanske inte så stor... :)

Om det nu är så att det är pga av testamente man eldade upp stugan, är det lite konstigt att de övriga byggnaderna lämnades kvar. Det kanske är ett bra exempel på att man ska vara nogrann när man formulerar testamenten.

STF har hanterat utlåning av nycklar till stugan, så det är lite konstigt att de inte kände till att stugan skulle brännas. Stugvärden i Alesjaure var i alla fall ovetande...

Mystiken tätnar... :)

/Henrik

Stf

det var ett bra tag sedan stf hade hand om utlämning av nyckel. iaf var det länge sen stugvärdarna längs kungleden hade tillgång till nyckel. Om fjällstationerna haft det nyligen vet jag inte.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips