Katterat-Unna Allakas-Abiskojaure-Abisko

Jag planerar för att vandra Katterat-Unna Allakas-Abiskojaure-Abisko i sommar. Är det någon som gått den vägen och kan berätta om eventuella krångliga vad eller andra svårigheter som man kan behöva utreda.

Som jag förstått det så är det bilväg första milen från Katterat station ner mot Hunddalshytta och sen verkar det ganska rakt på sak på markerad led.

/Ulf

Senast ändrad:
finns en till tråd som behandlar delar av turen

Nu ser jag att det finns en till tråd "Vandring Katterat - Unna Allakas" av miaber som behandlar delar av turen. Får kolla där.
/Ulf

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
finns fler

det finns ännu fler bra trådar om man söker på Katterat, tex
"Katterat – Hunddalen – Cunojavri - Unna Allakas – Abiskojaure – Abisko" av givin.

Jag får lära mig att bli bättre på att använda sökfunktionen. Ber om ursäkt.

/Ulf

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips