Kåta i Svensk Jakt

Golv?

Hej
Har också en sådan kåta och det lär finnas golv att köpa till den. Nån som vet var? Min leverantör har kursat och några svar gick inte att få. För övrigt nöjd med den billiga o enkla kåtan.

gooba.no

Hej du!
Gooba.no finns fortfarande och säljer till sverige. De säljer golv till Lavvu Rondane.
Är det den du har?
Fungerar tältet bra? Problem?
/Per

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
När det gäller golv till kåtan. Glid in på typ Rusta Jysk eller liknande och köp ett regnskydd avsett till studsmattor. Bra storlek, tillräkligt slitstarkt och bärbar vikt. Mkt billigare än det golv jag köpte till min kåta, en Bison Tundra 4. Skär sedan ett snitt så man kan vika upp för ingången och för eldning. Tejpa snittytorna med silvertejp för hållbarhet och så den inte går upp mer än skuret

Roland

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips