Kastvikt på en kikare?

Är det någon som vet vad kastvikt på en kikare är för något?

/Per

Bilagor

• Kikare XXL.jpg
    Kikare XXL.jpg
    23.4 KB · Visningar: 854

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Eller hur mycket accelerationskraft, mätt i G, du måste lägga i kastet när du upprört
kastar den i sjön för att du missade den där ****a ubåten som just dök 500m föröver... ;-)

Kan ju vara att i brist på ett spö med rulle så kör man med handlina och lindar den runt kikaren och då får man inte ha mera än 70g på annars kan kikaren gå sönder vid utkast ;-)

Förvisso utsätts kikarsikten för stora G-krafter men även jag lutar åt att sidan inte rensats sedan föregående inlägg.

Var rädd om era kikare.

go tur

Alltså det är rörelsenergin (kraften?) på det du kollar på, glaset pallar inte för hur mycket som helst.

Har bläddrat lite i denna WEBSHOP:

Har sett att man HARVAT igenom:

. vikt
. förstoring
. ljusstyrka
. m.m
. m.m
.
.

MEN JAG HITTAR INTE (finns kanske...) NÅGOT OM DET
KANSKE VIKIGASTE SOM MAN BÖR HA MED SIG DÅ MAN ÄR UTANFÖR "MAMMAS GATA", MED ETT BRA OPTISKT
INSTRUMENT : K-A-S-T-V-I-K-T

Har bläddrat lite i denna WEBSHOP:

Har sett att man HARVAT igenom:

. vikt
. förstoring
. ljusstyrka
. m.m
. m.m
.
.

MEN JAG HITTAR INTE (finns kanske...) NÅGOT OM DET
KANSKE VIKIGASTE SOM MAN BÖR HA MED SIG DÅ MAN ÄR UTANFÖR "MAMMAS GATA", MED ETT BRA OPTISKT
INSTRUMENT : K-A-S-T-V-I-K-T

STOR HUMOR!!!

Hoppas tråden finns kvar. Riktigt rolig att följa när det begav sig.

Kastvikt är de nya och hetste av yttersta vikt.... Är de bara jag som använder dubbla kikare?? 👌👍

De hela menas med att kikaren som du har längst ut framför den andra får en kastvikt..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips