Kastrullset/Optimus Terra

Hej!
Jag har sökt i diskussions-forumem men har inte hittat någon information om Optimus Terra.
Så jag undrar om det finns någon med det kastrullset som vill dela med sej av sina efarenheter innan jag bestämer mig.

Mvh Hans Jacobsson

Jag får mitt sånt på en vecka eller två, kommer med en åsikt efter det iaf..

Men jag får det rätt billigt, så jag har inte riktigt motiverat fördelar mellan det och andra kokset, men tycker det finns en del saker som talar för det i "features", typ att det sitter rätt tight (jag har klämt på setet iaf), samt att man får lite thermosfunktion med neoprenfodralet, vilket ju kan vara bra för att underlätta matlagning "på en platta"

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej Tomas.
Tack för ditt snabba svar.
Jag har också klämt på Kastrullset och det verkade bra men personalen i butiken viste ingenting om Optimus Terra fast dom säljer det?

/Hans

Fast jag kan ju vara partisk också, känner designern..

Men dom i recentionsbanken verkar nöjda, bortsett tamojen (men sån finns ju från primus för ~29 kr, så det är väl ingen dealbreaker direkt).
http://www.utsidan.se/recensioner/visa.asp?ID=5196

Kommer föresten få testa och använda på ett redan under påsken, fast inte mitt, då blir det lite vintertältartur på skidor..

Hej,
Jag fick ett Terra i julklapp och har hittills endast hunnit testa det i hemmamiljö. Jag valde Terra eftersom det är lätt och uttänkt när det gäller förpackningen - detta med att ha ett kastrullock istället för kombinerat lock/stekpanna har jag aldrig fattat!

Optimus är ganska snabba med att framhålla att neoprenpåsen som allt ligger i också fungerar som en värmepåse som förlänger värmetiden åtskilligt. Har ej hunnit testa detta ännu. Packpåsen ger däremot bra skydd och möjliggör ytterligare förvaring inuti kastrullsetet på ett smart sätt.

Materialet som kastrullerna och pannan är gjorda av är dock väldigt lättböjligt. Faktum är att min panna var helt oval efter frakten från AddNature, men den ersatte de snabbt. Råkade sedan tappa någon del minns jag, och en kastrull blev något deformerad, men det kunde jag böja tillbaks ganska enkelt.

Med Terra och Optimus Crux kan man få ett superslimmat kök, eftersom en 220g bränslebehållare får plats i kastrullerna, och Crux i en ficka i packpåsen. Jag har dock kommit fram till att ha Cruxet packat som den är tänkt (under en bränslebehållare) och ha köksutrustning (kryddor, svamp, diskmedel etc..) i kastrullerna.

Kan berätta mer efter sommaren!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips