Kartor

Redigera fel

3313; sa:
sorry det ska stå samhällen

I all välmening.
Man har 20 eller 30 minuter på sig att redigera sin text, när man upptäckt att det blivit ett eller flera förargliga feltryckningar på tangentbordet. Ett annat tips är att förhandsgranska (visa) innan man skickar.

Per Brune /dålig på att hitta rätt tangenter

Det är otroligt med all kunskap och erfarenhet som finns om gps och kartor och tack utsidan.se att ni finns. PR´s och Tony_Avesta´s info är tacksamt kopierade.

Brune´s vänliga pekfinger är en skön omtanke.

Naturligtvis har jag en följdfråga:

Funkar Vistan lika bra med Sverigekartan och Kartex version 4, jag menar alltså att man även på den eller de Gröna eller Blå kartorna ser var man är i förhållande till svampstället eller andra kontrollstationer.

Nu trycker jag först på visa!!!!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
3313; sa:
Funkar Vistan lika bra med Sverigekartan och Kartex version 4, jag menar alltså att man även på den eller de Gröna eller Blå kartorna ser var man är i förhållande till svampstället eller andra kontrollstationer.
De enda kartor du kan ladda ner i och se på GPS:ens skärm är Garmins egna och framöver de ganska kostsamma kartorna från Garmins generalagent Sportmanship som nämns i andra trådar just nu.

Du kan däremot i de allra flesta kartprogram, inkluderat Kartex (under förutsättning att GPS:en stöds i programmet), låta mottagaren tala om din position för datorn och därmed följa din färd på datorskärmen. Så har du en inte alltför klumpig dator som du får med dig är det fullt möjligt.

I kartprogrammet kan du också hantera landmärken (t.ex. svampstället), rutter (det GPS:en använder för att visa dig vägen steg för steg) och spår (en visning av exakt hur du har färdats).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips