Kartor över Norge

Hej jag ska upp till Norge och gå på tur hela sommaren och målet är att gå från Nordkapp till Loftoten och sen vidare till Trondheim (en sträcka på en bra 200 mil).
Det jag undrar är hur jag ska göra med kartor? Jag tänker köpa kartorna i Norge men hur mycket ska man bära med sig igentligen? eftersom jag inte vet när jag kommer in i bebyggelse så är det svårt att planera kartrutter osv..

Hur skulle ni gjort?

OBS Kommer att ha med en GPS (i bästa fall en Colorado 300).

Finns bussgods i Norge?

Enklast är kanske att planera för ett par depåer i t ex Tromsö och Svolvaer. Du skulle kunna låta någon hemmavid skicka enligt dina instruktioner för att vara mera flexibel.

Thure

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips