Kartor över Norge

Hej jag ska upp till Norge och gå på tur hela sommaren och målet är att gå från Nordkapp till Loftoten och sen vidare till Trondheim (en sträcka på en bra 200 mil).
Det jag undrar är hur jag ska göra med kartor? Jag tänker köpa kartorna i Norge men hur mycket ska man bära med sig igentligen? eftersom jag inte vet när jag kommer in i bebyggelse så är det svårt att planera kartrutter osv..

Hur skulle ni gjort?

OBS Kommer att ha med en GPS (i bästa fall en Colorado 300).

Finns bussgods i Norge?

Enklast är kanske att planera för ett par depåer i t ex Tromsö och Svolvaer. Du skulle kunna låta någon hemmavid skicka enligt dina instruktioner för att vara mera flexibel.

Thure

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips