Kartor mm. i Kirgizistan

Hej.

Jag skall åka till Kirgizistan inom en nära framtid och undrar om någon vet vart i Bishek det gåra att köpa kartor, samt om det är möjligt att köpa kartor i Karakol och i så fall vart. Målet för resan är området i och kring Tian Shan.

Någon som vet om det finns uttagsautomater i Bishek?

/jonte

jånte; sa:
Hej.

Jag skall åka till Kirgizistan inom en nära framtid och undrar om någon vet vart i Bishek det gåra att köpa kartor, samt om det är möjligt att köpa kartor i Karakol och i s?fall vart. Målet för resan är området i och kring Tian Shan.

Någon som vet om det finns uttagsautomater i Bishek?

/jonte

Hej

Naer ska du aaka till Kirgistan? Om du ska ha kartor saa aer det baest att koepa dem i Bishkek. Om jag inte minns helt fel saa aer Karakol en lite haala med vaeldigt daaligt utbud. Om jag var du skulle jag koepa kartor i Sverige istaellet aen att koepa dem paa plats. Finns ganska bra kartor oever Kirgistan i Stockholm.

Jag vet inte om det finns naagra uttagningsautomater i Bishkek. Naer jag var daer hade jag en stor maengd Kaz. Tengi som jag vaexlade istaellet. Om du inte hittar naagon uttagningsautomat saa kan du alltid finna en bank daer du kan plocka ut pengar paa istaellet.

Aer det naagot mer du undrar oever om Kirgistan saa maila mig direkt istaellet.

Jag korsade Kirgistan i mars i aar med cykel och daa var det fortfarande mycket snoe i passen. Naermare 4 m i de hoegre passen...

Varfoer inte aaka till Kina istaellet och besoeka Tian Shan daer istaellet? Betydligt billigare och vackrare natur och inte lika mycket problem med millitaer och poliser.

/Stellan

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips