Karta på PC med PC-Etrex i bil?

Om jag köper nya MG Europe och installerar på PC:n, kan jag då sen ha med PCn i bilen och koppla min Etrex Legend så att den ger signal till PC och jag på en kartbild i PC:n från MG kan kontinuerligt följa min färd på fullskärm?
Vore ju bra då minnet i Legend är begränsat...

Behöver man ställa in sin Etrex med någon speciell meny-funktion(vilken?) för att den ska sända signalen till datorn i så fall?

Kan man lägga upp en rutt i PC-programmet i förväg som man sedan vid färd kan kolla av att man håller sig till?

Går bra

Hej1

Jag har inte den nya MG men väl den gamla och där går det bra. Den nya ska väl inte vara sämre!

Etrex'en kan vara inställd på gränssnitt = Garmin och MetroGuiden känner automatiskt av till vilken COM-port du anslutit Etrex'en.

Bertil

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Har du testat Rout 66 ?

Rout 66
Funkar liknande som MG
Det roliga med R66 är att man kan ange en
start address och en mål address då ritar den ut
din färdväg på PCn
koppla man sedan till GPSen så ser man hela tiden
var man är på sin färdväg

Route 66 är bättre

om man äger en laptop och vill ha en bra autorouting till sin garmin så tycker jag att Route 66 är bättre än mapsource.
Även gatusökningen ock en del andra funktioner är bättre.
Sen gör det ju inget att den är billigare också
370 kr för Route 66 sweden & Danmark.

Raymond

kartex?

Hur fungerar kartex att använda tillsamans med PC och GPS.
Ritar den upp hur man färdas? Vars man är och så vidare.
Kräver visserligen lantmäteri kartor eller ".rik" kartor om jag förstår det rätt.
Finns för 500kr med sverige kartan. (bilkarta)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips