Karta över Kebnekaiseområdet

Gyllengahm; sa:
Hej!
Har köpt fjällkartan nu! Perfekt är den! Det hela handlade inte om att vara snål eller ej :) Det handlade om att jag ville sneskissa lite och testa olika rutter "lite på måfå" på någon halvtaskig digital karta. Annars skulle jag behöva åka in till stan, köpa kartan, åka hem igen. Beställa scanner från dustinhome.se, sedan vänta några dagar. Vänta en helg. Sedan kommer scannern. Åk till posten, hämta ut. Ta tåget hem. Installera drivrutiner, scanna in bilden. Okej, nu kan du börja skissa lilla christopher...
Well, det var dessa steg jag ville ungdå just nu :) men det såg ut som att jag ändå skulle få fixa detta så det är precis vad jag gjort. Och nu har jag ritat upp en liten skiss som jag tänkt gå nästa sommar.
Tack för hjälpen jag fått ändå! Mvh Christopher

Du skulle ju kunna kopiera kartan på en vanlig kopiator. Eller så lägger du ett overheadpapper på den och ritar allt vad du kan.

Fast poängen var väl att det skulle vara digitalt iofs.

^_^; sa:
Gyllengahm; sa:
Hej!
Har köpt fjällkartan nu! Perfekt är den! Det hela handlade inte om att vara snål eller ej :) Det handlade om att jag ville sneskissa lite och testa olika rutter "lite på måfå" på någon halvtaskig digital karta. Annars skulle jag behöva åka in till stan, köpa kartan, åka hem igen. Beställa scanner från dustinhome.se, sedan vänta några dagar. Vänta en helg. Sedan kommer scannern. Åk till posten, hämta ut. Ta tåget hem. Installera drivrutiner, scanna in bilden. Okej, nu kan du börja skissa lilla christopher...
Well, det var dessa steg jag ville ungdå just nu :) men det såg ut som att jag ändå skulle få fixa detta så det är precis vad jag gjort. Och nu har jag ritat upp en liten skiss som jag tänkt gå nästa sommar.
Tack för hjälpen jag fått ändå! Mvh Christopher

Fast poängen var väl att det skulle vara digitalt iofs.

Ja precis :) Jag är ju ett sånt där barn som vuxit upp med IT... :) Nej men det är så mycket lättare än att försöka sudda á la smörpapper och så rätt vad det är... hoppsan, en liten reva, då börjar vi om igen.. :)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kopiera karta?

Jag lånar tråden lite, då jag har en anknuten fråga.

Jag har kopierat bitar (hos t ex Ink'n'art) av fjällkartor för att klippa i mindre bitar och laminera, det funkar suveränt. Men är det olagligt? Får Ink'n'art göra kopior åt mig?

Enstaka exemplar för eget bruk är väl okej, men är detta ett sånt fall?

Plastsäckar i klar plast skärs upp med kniv och du kan skissa över halva Lappland....Rita med smal tuschpenna och sätt ny plast över och rita ett alternativ i angränsande färg....Man kan leka hela vintern...

Go tur

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips